Finklipper

Igår fick vi reda på vilka båtar vi skulle ut på.:D Vi lottade och jag fick ett RoPax fartyg (FINKLIPPER) , alltså en blandning av passagerarfartyg och lastfartyg typ. Den går mellan Sverige och bort mot Finland. Eftersom jag bara valde att vara ute till sjöss i 6 vekor så blev det ingen USA båt eftersom dom låg på 3 månader. Men jag tror att det kan bli riktigt roligt ändå, för det är ju inte vart man åker som är så jätteviktigt, bara man trivs ombord med sin besättning och arbetskamrater! :) Jag fick andra perioden så jag åker ut den 1 januari :D haha sjukt att jag kanske får fira mitt nyår påväg till en båt eller kanske till och med på båten. Hinner iaf fira jul och min födelsedag här hemma i Borlänge med alla! :D
Sen måste vi ha 4 veckors praktik på land eftersom vi bara har 6 veckor på båten. Så det blir nog att ha två veckor i Göteborg och två veckor i Borlänge. Så när jag kommer hem blir jag hemma i ca 7 veckor! Då blir det nog att ta tag i en del plugg och boka tider till körskolan och börja plugga körkort. Wihooe! :D


Hittade lite bilder på båten jag ska ut på





 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0