Styrsjö

hej allihoppa!
Har varit väldigt seg på att uppdatera men har faktiskt inte hunnit skriva något sen i torsdags, har haft fullt upp hela tiden. Men nu ska det blir lite ändring på det. Vi var iallafall ut på en båtutflykt i Torsdags till en ö som heter Styrsjö, jättemysigt och gulligt ställe med små fina hus precis vid vattnet. Vi lekte lite lära känna lekar och rodde tiohuggare ( en båt där man sitter flera i och ror) käkade en supergod kycklingsallad mitt vid hamnen och till sist gick vi en liten tipspromenad. Där bodde också vår kökslärare Kerstin, så efter vi käkat gick vi till hennes hus och tittade på en jättefin utsikt mot havet och ön.  Sedan bar det av hemmåt. Trevlig dag!

Nu sitter jag inne på mitt rum. Jag pratar med min Tompis i luren och Amanda kom nyss och la sig på min spikmatta och nu tror jag nästan att hon somnat, hahah! Jag hörde allt lite snarkningar ;) aja, nu kommer iaf lite bildern från dagen i Styrsjö
Sköt om er :)

Båthamnen

Morgontrötta!

Framme i Styrsjö

Kerstins hus

vår mentor Ann och köksläraren Kerstin

Fotboll!

Kom nyss in efter en svettig fotbollsmatch med några i klassen. Det är så sjukt kul att spela och märkte direkt hur mycket jag saknar fotbollen.. varför skulle just jag bli drabbad och operera två knäoperationer, jag som älskade både fotboll och innebandy, sport överhuvudtaget. Men livet är inte alltid en dans på rosor och man får inte alltid det man vill här i livet, tyvärr. Nog om de. Började nio idag, drog till skolan och hade två lektioner. Först var det en kille som kom och informerade oss lite mer om vad man ska tänka på ute till sjöss och vad vi ska förbereda tills vi åker ut på båtarna. Sedan tog vi bussen till ett ställe där alla sjömän brukar stanna under några nätter de är på land,

Eftersom det blev rätt sent igår har vi bara slappat idag. Nu ska jag fortsätta kika på prison breake med gänget. Puss och Godnatt!

Första skoldagen!

hej på er!
Nu sitter jag på rummet och myser med några utav mina nya underbara klasskompisar, Jag, Amanda, Zaida, Malin och Suzzi kom in en sväng också. Tidigare idag var vi i skolan, första skoldagen! Riktigt nice, skolan var huur stor som hellst och ligger precis vid vattnet! Så härligt. Våran mentor verkade jättegullig också och klassen är helt perfekt, det är alltså folk från olika ställen i Svergie, så man kan ju undra hur man kommer snacka sen när man kommer hem till Borlänge, haha. Efter skolan tog vi färgan in till stan där vi käkade på Kina och tog en kaffe latte på ett cafe. Efter de handlade vi lite mat och nu ska vi dra till köket och laga. Bilder kommer in senare när jag fått dom utav amanda :)

Bilderna från skolan:

en liten del utav skolan, längan där vi går

entrén

färjan

Älskar Göteborg!

Malin och Zaida                            Jonas och Suzzie                 Oskar och Tim             Thomas

Butterix

23/8 Göteborg!

Nu har jag precis kommit hem från stan. Var ute och käkade med mamma och pappa innan dom skulle dra hem,det var jobbigt men samtidigt inte eftersom vi säkert kommer ses snart igen.
 Gårdagen gick mest åt att göra iordning i rummet, åka på IKEA och fixa och dona. Rummen är jättfina och mysiga, bättre än vad jag trodde faktiskt och ännu mysigare blev dom när man fick göra det lite mer personligt, såklart. Nu ligger jag i sängen och väntar på att Amanda ska komma hit som varit på IKEA idag, eftersom hon åkte ner med oss igår och hennes föräldrar åkte hit idag. Det var lite om vad vi har gjort, har inte hunnit med så mycket mer. Nu ska jag iallafall kila ner och kolla om hon kommit, men först förbi Jonas och kolla om han är på rummet. Skriver mer ikväll om jag hinner :) Bilder på resan och rummet kommer här:

åväg :)

Bilen, helt fullpackad

.. och bilköer var det

Framme på rummet med alla grejer :)

Och såhär fint blev de :) helnöjd!

17/8 Hemma

Nyss hemkommen från Mallorca! Vi har haft det superskönt, lite otur med vädret bara de första dagarna, men sedan försvann det och solen kom fram. Runt 20-30 grader varje dag och helt ljummet i havet. Underbart! Vi hann inte med så mycket under veckan, fast det gjorde inte så mycket efetrsom vi mest var ute efter sol och bad!Hann iallafall med en mysig båttur som tog oss ut till medelhavets finaste ställe, där det bjöds på barbeque och sangria, lätt den finaste och mysigaste dagen. Sedan var vi in en dag till Palma (huvudstaden)för lite shopping. Hittade inte så mycket men vad shopping det fanns. Passade även på att besöka den stora Katedralen (en gammal kyrka)där vi stod och fotade som två knäppisar, haha! Sista kvällen tog vi bussen till Magaluf, Mallorcas fetaste partyställe! Vilket drag det var. Synd bara att vi kom dit så sent, men vi hann med lite shopping och sedan två drinkar på baren Grabbarna grus. När vi kom hem var det bara att packa sina grejer, sova och invänta bussen som skulle ta oss till flyget. Har haft en underbar vecka tillsammans med min älskling. Lägger in lite bilder från resan också. Hadetfint! puss tilda

Måndag

Hej!
 Nu har jag äntligen fixat en blogg, efter lite om och men. Det har jag gjort dels pga att jag åker till göteborg och ska plugga sista året och sen verkar det kul att ha en blogg, där man kan gå tillbaka och se vad man har gjort för kul. Där kan bla mina vänner och familj se vad jag gör om dagarna och vad som kommer att hända när jag åker ut på fartyget v 45. Ska försöka vara duktig att uppdatera nu i början men vi får väl se hur det blir med de. :P
 Nu ska jag fixa mig lite, dra in mot stan, möta tom och hämta ut tågbiljetter till resan!